Brev:
Vil ikke grød (fortsat)
1. juli 2007
Alder:
6 mdr.
Vil ikke grød (fortsat)
Hej Helen
Tak for dit svar angående mos/grød til min datter på et halvt år. Jeg har nu forsøgt dit råd med, at trappe ned på amningen og give hende mad på to faste tider af døgnet, men jeg syntes ikke det hjælper. Hun bliver simpelthen så gal når jeg forsøger at give hende grøden og hun nægter fortsat at spise af ske. Jeg fik vist ikke givet dig nok informationer i mit sidste indlæg så her er en mere detaljeret beskrivelse af vores "dag/nat program".
Morgen står vi op kl. ca. 06 - 06.30 = Ammes
klokken 08.30 - 09.00 = Ammes puttes til morgenlur (sover ca. 1 1/2 time)
klokken 11.00 tilbydes grød (ender med at amme da hun ikke vil)
klokken 13.00 ammes og puttes til lur (sover max. en time)
klokken 15.30/16.00 ammes og puttes til eftermiddagslur (sover max. en halv time)
klokken 18.00 = aftensmad med familien (tilbydes grød) ender med at få det på kop (lidt fortyndet)
klokken 18.30 = ammes puttes til nat
klokken 04.00 = ammes
Nogle dage vil hun gerne have grød (fortyndet) af kop. Og dét fungerer egentlig fint. Om 8 uger skal jeg begynde på arbejde og jeg er derfor ved at blive lidt urolig for om hun når at blive klar. Derudover vil jeg gerne snart trappe ned på amningen da jeg efterhånden gerne vil have lidt "frihed" igen.
Når jeg prøver at trappe ned på amningen bliver hun virkelig irriteret og søger ihærdigt efter mit bryst. Hun vil heller ikke tage flaske, så det er kun mig der kan give hende mad og det er efterhånden ved at være ret hårdt syntes jeg. Vi har i forvejen en dreng på 3 år som også kræver mig (en rigtig dejlig bullerbasse) og min mand rejser meget i forbindelse med sit arbejde, så jeg er meget alene med begge børn. Jeg er ved at være godt træt og kan mærke på mig selv at amningen er begyndt at blive en belastning. Hvad kan være grunden til at hun ikke vil spise andet? Skal jeg bare fortsætte med at give hende grød af kop? Hvordan kan jeg trappe amningen ned bedst ?
Håber du kan give mig lidt flere gode råd.
Kærlig hilsen
Trunte